Mini Rodini växte ur e-handels- och leveranssystem
Mini Rodini hade ett behov av att uppgradera från befintligt ERP till ett nytt då de växt ur lösningen och behövde en mer flexibel lösning som kunde följa med i takt med nya behov och en växande efterförfrågan. Helt enkelt ett skalbart system med flexibilitet och god support för att kunna utveckla och anpassa till den servicegrad de vill kunna erbjuda i samtliga kanaler.
Gardeco kontaktades av Mini Rodini då det nuvarande ERP systemet inte kunde hantera den ökande ordertillströmningen. Gardeco ERP kopplades mot Mini Rodinis e-handelssystem vilket strukturerade upp lagret. Lagret delades in i lagerställen och lagerplatser vilket gav full kontroll på produkternas saldo. Samtidigt kunde leverantören av e-handelssystemet lägga sin tid på att bli bättre på att hantera stora orderkvantiteter. Processer med manuell handpåläggning med risk för eventuella felplock ändrades till en automatisk hantering för att säkerställa rätt och enhetlig data genomgående oavsett i vilket system du tittade. Med andra ord, integrationer mot samtliga appar.
I takt med att Mini Rodini har växt så har tillkomna behov uppstått som vi kunnat hjälpa dem med, till exempel Pre-payment, effektivare plock på lagret, försäljning i nya länder, utveckling av logistik, elektroniska plocklistor och säkrare och nästintill prickfri hantering i alla led.
Vi fortsätter att samarbeta med Mini Rodini och hjälper dem både med stort som smått. Det viktigaste för oss är hela tiden att vara lyhörda mot våra kunder och lyssna på deras behov. I slutändan vill vi hjälpa våra kunder att öka lönsamhet och kundnytta.